Risultati del Focus Quotidiano su Splinterlands - Flying Focus - (ITA/ENG) - Results of the Daily Focus on Splinterlands - Flying Focus

avatar

Buonasera a tutti e ben ritrovati.

Anche questo secondo giorno della settimana lavorativa, si è è finalmente concluso, dopo una giornata piuttosto pallosa e pesante, e, nonostante, la stanchezza, soprattutto mentale, non manchi, eccomi trovare un po' di tempo da dedicare a questo mio nuovo post quotidiano, dedicato, in questo caso, ai risultati delle mie missioni giornaliere su Splinterlands.

Daily Focus.png

Vista la mancanza di lavoro, infatti, la giornata è partita, fin da subito, con una situazione di tensione, nell'aria, che era quasi palpabile, poiché, in pratica, non sapevamo cosa inventarci per farla trascorrere, senza incappare in ingiustificate sfuriate del "grande idiota" che comanda la baracca.

Purtroppo la realtà dei fatti, è che il suddetto sembra quasi vivere in una realtà alternativa, tutta sua, e, di conseguenza, non si rende conto che, molto semplicemente, stiamo attraversando un momento in cui c'è ben poco da fare, e preferisce, al contrario, prendersela con chi si ritrova, anche solo per un momento, senza essere impegnato a fare qualcosa, per sfogare le sue frustrazioni personali.

Fortunatamente mi è riuscito di trovare, quasi subito, qualcosa che mi consentisse di tenermi occupato a sufficienza per non essere preso di mira, anche se si trattava di cose piuttosto noiose, ma la situazione rasenta, ormai, l'assurdo.

In aggiunta a tutto questo, poi, oggi il nervosismo era ancora più elevato, per via delle dimissioni, presentate ieri da uno dei miei colleghi, che, stanco di ritrovarsi a vivere in un ambiente del genere, si è guardato in giro, ed ha deciso di proseguire il suo cammino per un'altra strada.

Va da sé, ovviamente, che non posso fare a meno di essere felice per lui, e forse anche un po' invidioso, perché è riuscito a fare, anticipatamente, quanto io sto cercando di fare, da tempo, senza però, per il momento, esserevi riuscito

Ma queste mie divagazioni personali, che da qualche tempo utilizzo anche come sfogo, non c'entrano praticamente nulla con l'argomento di questo mio post, e, di conseguenza, direi che il caso di passare alla reale protagonista dello stesso, ovvero l'ultima missione da me completata su Splinterlands.

focus flying.png

Il Focus di giornata era, in questo caso, di tipo Flying, ovvero una delle quattordici nuove sfide, aggiunte ormai parecchio tempo fa al gioco, per dare più varietà allo stesso, che portano il totale delle missioni giornaliere sorteggiabili, a ben venti, rispetto alle sei iniziali.

In questo tipo di missione, quindi, per poter ottenere un numero di punti maggiori ,quando si vincono gli scontri contro i propri avversari, si dovrebbero, durante l'arco di 24 ore a disposizione, utilizzare carte, all'interno dei propri schieramenti, con l'abilità Flying, ovvero in grado di volare.

Grazie all'altra novità, introdotta assieme a tutte le nuove sfide di cui sopra, però, per raccogliere i punti necessari per poter ricevere degli scrigni giornalieri, non è più strettamente necessario l'utilizzo delle carte indicate dal tipo di missione che ci viene assegnata giornalmente, ma bensì è possibile riceverne da qualsiasi vittoria ottenuta, rendendo le cose un pò più facili.

Peccato, però, che, da parecchio tempo, ormai, le cose non siano per nulla facili e che, anzi, la difficoltà del gioco si sia notevolemente alzata, rendendo veramente difficoltoso, non solo vincere gli scontri giornalieri, ma anche superare i vari livelli, tanto è vero che raggiungere anche solo il livello Diamond III, che prima raggiungevo, e superavo, facilmente, fino a raggiungere, in alcuni rari casi, anche il Champions, è diventato decisamente molto complicato.

Anche in questa occasione, ad esempio, la situazione non si è discostata poi di molto dal solito, anche se, dopo aver sudato le cosiddette "7 camicie", e forse anche 14, in realtà, si è conclusa, con un risultato finale migliore di quello di ieri, pari ad un totale di 8 scrigni

immagine.png

Nonostante una maggiore quantità di bauli, visti i risultati quotidiani ai quali mi sono, purtroppo, abituato negli ultimi tempi, onestamente non è che nutrissi molte speranze, in cuor mio, di poter riuscire a trovare chissà che all'interno degli stessi, ed infatti le cose sono andate come ben si poteva prevedere.

All'apertura degli scrigni, infatti, mi sono trovato davanti ad un bottino giornaliero rappresentato da 10 Alchemy Potion, 22 Merits che, se non altro, da qualche tempo ho iniziato ad utilizzare, visto che ho cambiato Gilda ed ora riesco a partecipare, quindi, alle Brawls, 15,233 SPS, una Vampire Bat dell'elemento terra, e, per concludere, una Pelacor Deceiver dell'elemento morte.

La giornata odierna, quindi, si conclude con il consueto risultato piuttosto deludente, andando a proseguire un percorso, ben delineato, al quale ormai, purtroppo, ci stiamo abituando già da fin troppo tempo, che salvo qualche rara occasione, sembra già prospettare giornate di magra assoluta.

Le uniche note positive della giornata, continuano ad essere rappresentate, quindi, anche in questo caso, dalle quantità di SPS che, giornalmente, in quanto possessore di alcuni pacchetti di carte del nuovo gioco Tower Defence, creato da Splinterlands, nonché di alcune Lands, ho iniziato a ricevere, da qualche giorno, e che incrementano i miei risultati giornalieri.

Tutto questo è, certamente, un fatto decisamente piacevole che va a premiare chi, come me, nonostante tutto continua a credere a tutto il mondo che ruota attorno a questo ecosistema, ma non basta, secondo me, a cancellare del tutto una situazione che, già da tempo, secondo me, è piuttosto allo sbando, e che, a fronte di un crescente impegno di tempo richiesto dal gioco, continua ad elargire ricompense a volte al limite del risibile.

Se è vero, infatti, che creatori e sviluppatori di tutto questo ecosistema, si stanno muovendo, comunque, abbastanza bene, tanto più in una situazione che vede il mercato, delle cripto in generale, decisamente bearish, mentre loro si possono permettere di lanciare nuovi giochi, e nuove edizioni di carte, senza particolari problemi, e facendo, inoltre, sold out, in maniera molto veloce, durante le relative presales, è altresì vero che dovrebbero continuare a prendersi cura del gioco principale.

Se già ero stanco, infatti, a fronte dell'impegno profuso, e del tempo dedicato a questo gioco, di continuare a ricevere rewards che, spesso e volentieri, sono al limite del ridicolo, poiché tutto questo mi fa sentire come se io stessi letteralmente sprecando quei momenti che io dedico a questo gioco, figuratevi come posso sentirmi ora che la difficoltà sembra ulteriormente aumentata, anche se, certamente, apprezzo la novità della quale ho accennato qualche riga più sopra.

Ovviamente queste sono solo mie mere opinioni personali e nulla di più, ma, da accanito fan di Splinterlands, questo tentativo mi sembra un po' un voler dare un contentino agli utenti insoddisfatti da alcune situazioni, invece di intervenire per rimediare ad alcuni difetti, che secondo me, non stanno andando nella direzione giusta, peggiorando l'esperienza di gioco degli utenti.

Ora, però, non vi voglio annoiare ulteriormente, e, di conseguenza, per il momento, non mi resta altro da fare se non, augurarvi un buon pomeriggio, ed una buona serata, ed invitarvi, sempre che ne abbiate ancora voglia, a continuare a leggere i miei post ed a seguirmi.

P.S. Se non siete ancora iscritti a Splinterlands e volete iniziare anche voi a giocare a questo splendido gioco potete iscrivervi da quì : Splinterlands


Good evening everyone and welcome back.

Even this second day of the working week has finally ended, after a rather dull and heavy day, and, despite the fact that there is no shortage of tiredness, especially mental, here I am to find some time to dedicate to this new daily post of mine , dedicated, in this case, to the results of my daily missions on Splinterlands.

Daily Focus.png

In fact, given the lack of work, the day started immediately with a situation of tension in the air, which was almost palpable, since, in practice, we did not know what to invent to make it pass, without running into unjustified outbursts of the "big idiot" who commands the shack.

Unfortunately, the reality of the facts is that the aforementioned almost seems to live in an alternative reality, all his own, and, consequently, he does not realize that, quite simply, we are going through a moment in which there is very little to do, and on the contrary, he prefers to take it out on those who find himself, even if only for a moment, without being busy doing something, to vent his personal frustrations.

Luckily I was able to find, almost immediately, something that would allow me to keep busy enough not to be targeted, even if it was rather boring stuff, but the situation now borders on the absurd.

In addition to all this, then, today the nervousness was even higher, due to the resignation presented yesterday by one of my colleagues, who, tired of finding himself living in such an environment, looked around, and decided to continue his journey by another road.

It goes without saying, of course, that I can't help but be happy for him, and maybe even a little envious, because he's managed to do, in advance, what I've been trying to do, for some time, without, however, for the moment , have succeeded

But these personal digressions of mine, which I have also been using as an outlet for some time, have practically nothing to do with the subject of this post of mine, and, consequently, I would say that it is appropriate to move on to the real protagonist of the same, i.e. the last mission I completed on Splinterlands.

focus flying.png

The Focus of the day was, in this case, of the Flying type, i.e. one of the fourteen new challenges, added a long time ago to the game, to give it more variety, which bring the total of daily missions that can be drawn to twenty, compared at six o'clock.

In this type of mission, therefore, in order to obtain a greater number of points, when you win battles against your opponents, you should, during the 24 hours available, use cards, within your own deployments, with the Flying skill, i.e. able to fly.

Thanks to the other novelty, introduced together with all the new challenges mentioned above, however, to collect the points necessary to be able to receive daily chests, it is no longer strictly necessary to use the cards indicated by the type of mission that is assigned to us daily, but it is possible to receive them from any victory obtained, making things a little easier.

Too bad, however, that, for quite some time now, things have not been easy at all and that, on the contrary, the difficulty of the game has risen considerably, making it really difficult, not only to win the daily battles, but also to overcome the various levels , so much so that reaching even just the Diamond III level, which I used to reach, and surpassed, easily, up to reaching, in some rare cases, even the Champions, has become decidedly very complicated.

Also on this occasion, for example, the situation did not deviate much from the usual, even if, after sweating the so-called "7 shirts", and perhaps even 14, in reality, it ended with a better final result than yesterday, equal to a total of 8 chests

image.png

Despite a greater quantity of trunks, given the daily results to which I have, unfortunately, become accustomed in recent times, honestly it is not that I harbored many hopes, in my heart, of being able to find who knows what inside them, and in fact things went as well as could be expected.

In fact, upon opening the caskets, I found myself in front of a daily loot represented by 10 Alchemy Potions, 22 Merits which, if nothing else, I've been using for some time now, since I've changed guilds and now I'm able to participate, so , at Brawls, 15,233 SPS, a Vampire Bat of the element of earth, and, finally, a Pelacor Deceiver of the element of death.

Today's day, therefore, ends with the usual rather disappointing result, going on to continue a well-defined path to which, unfortunately, we have been getting used to for far too long, which, except for some rare occasions, already seems to envisage days of absolute lean.

The only positive notes of the day continue to be represented, therefore, also in this case, by the amount of SPS which, on a daily basis, as the owner of some card packs of the new Tower Defense game, created by Splinterlands, as well as some Lands, I started receiving, for a few days, and that increase my daily results.

All of this is, of course, a decidedly pleasant fact that rewards those like me who, despite everything, continue to believe that the whole world revolves around this ecosystem, but it is not enough, in my opinion, to completely cancel a situation which, for some time now, in my opinion, it has been rather in disarray, and which, in the face of a growing commitment of time required by the game, continues to bestow rewards sometimes bordering on the laughable.

If it is true, in fact, that the creators and developers of this whole ecosystem are, however, moving quite well, all the more so in a situation that sees the market, of cryptocurrencies in general, decidedly bearish, while they can afford to launch new games, and new editions of cards, without particular problems, and also selling out, very quickly, during the relative presales, it is also true that they should continue to take care of the main game.

If I was already tired, in fact, in the face of the effort made, and the time dedicated to this game, of continuing to receive rewards which, more often than not, border on the ridiculous, since all this makes me feel as if I was literally wasting those moments that I dedicate to this game, imagine how I can feel now that the difficulty seems to have increased further, even if, of course, I appreciate the novelty I mentioned a few lines above.

Obviously these are just my mere personal opinions and nothing more, but, as an avid fan of Splinterlands, this attempt seems to me a bit like wanting to give a sop to users who are dissatisfied with some situations, instead of intervening to remedy some defects, which in my opinion, they are not going in the right direction, making users' gaming experience worse.

Now, however, I don't want to bore you any further, and, consequently, for the moment, there is nothing left for me to do but wish you a good afternoon and a good evening, and invite you, if you still feel like it, to continue read my posts and follow me.

P.S. If you haven't signed up for Splinterlands yet and want to start playing this wonderful game, you can sign up here: Splinterlands



0
0
0.000
6 comments
avatar
Well done @lozio71! You successfully guessed the match result and unlocked your badge!
Click on the badge to see your board.

Thank you to our sponsors. Please consider supporting them.

@arcange @leofinance @threespeak @wrestorgonline
0
0
0.000
avatar

Sadly quite a few matches have ended in rather unexpected ways… I think the standings will soon be turned upside down compared to the previous one…

!PGM
!LOLZ
!MEME

0
0
0.000
avatar

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 15 SBT - 0.1 THG - tokens to @lozio71

remaining commands 10

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


0
0
0.000