Risultati del Focus Quotidiano su Splinterlands - Stealth Focus - (ITA/ENG) - Results of the Daily Focus on Splinterlands - Stealth Focus

avatar

Buonasera a tutti e ben ritrovati.

Anche in questo nuovo lunedì, che segna, nuovamente, l'inizio di un'altra settimana lavorativa, anche se in questo caso, fortunatamente, un po' più corta del solito, eccomi rispuntare, come di consueto, con questo mio post quotidiano, dedicato, in questo caso, ai risultati delle mie missioni giornaliere su Splinterlands.

Daily Focus.png

Questo nuovo ciclo lavorativo, infatti, ha dalla sua la splendida notizia che, rispetto al solito, sarà composto solamente da tre giorni lavorativi, visto che, essendo, giovedì, la festa patronale della città nella quale è localizzata la mia azienda, la stessa sarà chiusa per la festività, ed inoltre faremo ponte il giorno successivo, concedendoci, quindi, ben quattro giorni di festa più che graditi.

Devo ammettere, di conseguenza, che quest'oggi la settimana è iniziata in una maniera molto più tranquilla, nonostante il maltempo, col quale è iniziata, che mi ha messo anche un po' in difficoltà durante il tragitto, visto che mi sono ritrovato con la strada in parte allagata.

Una volta arrivato sul posto di lavoro, c'è stato un momento, però, in cui temevo che la giornata potesse rivelarsi più pesante di quello che speravo, visto che, subito dopo il mio arrivo, è arrivato anche il "simpaticissimo" personaggio che comanda la baracca, che non mi aspettavo di vedere per via del salone nautico in corso, e che, invece, era già lì.

Fortunatamente, però, a quanto sembra era semplicemente passato per un veloce passaggio, e nulla di più, visto che poi, dopo circa un'oretta o poco più, se n'è di nuovo andato e non è più tornato, lasciandoci tranquilli, e liberandoci della sua presenza piuttosto oppressiva.

C'è da dire, però, che, anche se così non fosse stato, il lavoro che ci è stata assegnato oggi prevede di effettuare una lavorazione che va fatta in magazzino, dove, salvo rare occasioni, ci sono molte meno probabilità di avere a che fare col suddetto personaggio.

Ma queste mie divagazioni personali, con le quali tendo a dilungarmi a volte un po' troppo, e che spesso utilizzo anche come sfogo, nulla c'entrano con l'argomento principale di questo mio post, e, di conseguenza, direi che è arrivato il momento di iniziare a parlare della reale protagonista dello stesso, ovvero dell'ultima missione da me completata su Splinterlands.

focus stealth.png

Il Focus di giornata era, in questo caso, di tipo Stealth, ovvero una delle quattordici nuove sfide, aggiunte qualche giorno fa al gioco, per dare più varietà allo stesso, che portano il totale delle missioni giornaliere sorteggiabili, a ben venti, rispetto alle sei iniziali, che, nel caso specifico, mi ritrovavo ad affrontare per la prima volta.

In questo nuova sfida, per poter ottenere un numero di punti maggiori quando si vincono gli scontri contro i propri avversari, si dovrebbero, durante l'arco di 24 ore a disposizione, utilizzare carte, all'interno dei propri schieramenti, con le abilità Sneak, Snipe, ed Opportunity.

Grazie alla novità, introdotta qualche giorno fa, assieme a tutte queste nuove sfide, però, per raccogliere i punti necessari per poter ricevere degli scrigni giornalieri, non è più strettamente necessario l'utilizzo delle carte indicate dal tipo di missione che ci viene assegnata giornalmente, ma bensì è possibile riceverne da qualsiasi vittoria ottenuta, rendendo le cose un pò più facili.

Nonostante tutto questo, però, da qualche tempo le cose non sembrano affatto così semplici, visto che, ad esempio, nella Season appena trascorsa ho faticato, come non mai, per raggiungere anche solo il livello Diamond III, che, solitamente, è sempre stato facilmente alla mia portata e puntualmente superato.

Ieri sera, però, complice anche il fatto di aver avuto un po' più di tempo a disposizione, visto che, dopo una veloce trasferta presso l'Ipercoop per un po' di acquisti, sono rientrato e non sono più uscito mettendomi, quindi, al computer, ho concluso la giornata riuscendo a racimolare i punti necessari a poter ricevere ben nove scrigni.

immagine.png

Purtroppo, però, una volta passato all'apertura dei suddetti, mi sono trovato davanti ad una giornata che andava, per l'ennesima volta, a confermare quel copione, ormai purtroppo fin troppo conosciuto, che prevede delle ricompense a dir poco insoddisfacenti, se non al limite del ridicolo.

All'interno degli scrigni, infatti, ho trovato 8 Legendary Potion, 6 Alchemy Potion, 80 Merits, che, anche se so che probabilmente sto sbagliando, non sopporto, e dei quali avrei fatto volentieri a meno, 0,506 SPS, una Gargoya Lion delle cosiddette carte neutrali, una Blood Maker dell'elemento fuoco, una Pelacor Mercenary dell’elemento terra, ed una Pelacor Conjurer dell'elemento vita.

Se dovessi fare un bilancio della giornata, quindi, direi che, tanto per cambiare, ma ormai questa non è una novità, è stata piuttosto negativa, tanto più perchè continuo a ritrovarmi in difficoltà a superare livelli così bassi, ai quali non stazionavo più ormai da tempo immemore, e certamente tutto questo non è molto piacevole.

So che, probabilmente, da un po' di post a questa parte sono diventato piuttosto ripetitivo, e che i miei commenti, riguardo alla situazione che questo gioco sta attraversando, sembrano, ciclicamente, talmente simili da sembrare, quasi, l'uno la fotocopia dell'altro, ma, purtroppo, se la realtà dei fatti è quella che sto descrivendo, non mi riesce di trovare altre parole per descrivere il mio malcontento.

Malcontento che peraltro non è solamente mio, poiché, se è anche vero che i nuovi giochi in uscita, e la nuova edizione delle carte, lanciate dall'ecosistema di Splinterlands in questi ultimi giorni, hanno tenuto banco, distraendo gli utenti una certa situazione, questo non vuol dire che non continui ad esserci.

Se è vero, quindi, che creatori e sviluppatori di tutto questo mondo virtuale, si stanno muovendo, comunque, abbastanza bene, tanto più in una situazione che vede il mercato, delle cripto in generale, decisamente bearish, mentre loro si possono permettere di lanciare nuovi giochi, e nuove edizioni di carte, senza particolari problemi, e facendo, inoltre, sold out, in maniera molto veloce, durante le relative presales, è altresì vero che dovrebbero continuare a prendersi cura del gioco principale, per evitare determinate situazioni, che potrebbero diventare sempre più scomode.

Ovviamente queste sono solo mie mere opinioni personali e nulla di più, ma, da accanito fan di Splinterlands, non posso voltarmi dall'altra parte, e fare finta di niente, quando vedo che ci sono delle cose che, secondo me, non stanno andando nella direzione giusta, peggiorando l'esperienza di gioco degli utenti.

Ora, però, non vi voglio annoiare ulteriormente, e, di conseguenza, per il momento, non mi resta altro da fare se non, augurarvi un buon pomeriggio, ed una buona serata, ed invitarvi, sempre che ne abbiate ancora voglia, a continuare a leggere i miei post ed a seguirmi.

P.S. Se non siete ancora iscritti a Splinterlands e volete iniziare anche voi a giocare a questo splendido gioco potete iscrivervi da quì : Splinterlands


Good evening everyone and welcome back.

Also on this new Monday, which again marks the beginning of another working week, even if in this case, fortunately, a little shorter than usual, here I am again, as usual, with this daily post of mine, dedicated, in this case, to the results of my daily missions on Splinterlands.

Daily Focus.png

This new working cycle, in fact, has on its side the splendid news that, compared to usual, it will consist of only three working days, given that, being Thursday, the patronal feast of the city in which my company is located, the same will be closed for the holidays, and we will also make a bridge the next day, thus granting us four more than welcome days of celebration.

I must admit, consequently, that today the week started in a much quieter way, despite the bad weather, with which it started, which also put me in difficulty during the journey, since I found myself with the road partly flooded.

Once I arrived at my workplace, there was a moment, however, when I feared that the day might turn out to be heavier than I hoped for, since, immediately after my arrival, the "very nice" character also arrived. commands the hut, which I did not expect to see because of the boat show in progress, and which, instead, was already there.

Fortunately, however, apparently he had simply passed for a quick passage, and nothing more, since then, after about an hour or so, he left again and never came back, leaving us calm, and getting rid of its rather oppressive presence.

It must be said, however, that, even if this were not the case, the work that has been assigned to us today involves carrying out a process that must be done in the warehouse, where, except for rare occasions, there are much less likely to have a what to do with the aforementioned character.

But these personal digressions of mine, with which I tend to dwell at times a little too much, and which I often also use as an outlet, have nothing to do with the main topic of this post, and, consequently, I would say that it has arrived. the time to start talking about the real protagonist of the same, or the last mission I completed on Splinterlands.

focus stealth.png

The Focus of the day was, in this case, of the Stealth type, or one of the fourteen new challenges, added a few days ago to the game, to give more variety to the same, which bring the total of daily missions to be drawn, to twenty, compared to the six initials, which, in this specific case, I found myself facing for the first time.

In this new challenge, in order to get a greater number of points when you win fights against your opponents, you should, during the 24 hours available, use cards, within your camps, with the Sneak skills , Snipe, and Opportunity.

Thanks to the novelty, introduced a few days ago, together with all these new challenges, however, to collect the points necessary to be able to receive daily chests, it is no longer strictly necessary to use the cards indicated by the type of mission that is assigned to us daily. , but it is possible to receive it from any victory obtained, making things a little easier.

Despite all this, however, for some time things have not seemed so simple at all, given that, for example, in the Season just passed I struggled, as never before, to reach even just the Diamond III level, which, usually, has always been easily within my reach and punctually passed.

Last night, however, also thanks to the fact that I had a little more time available, since, after a quick trip to the Ipercoop for a few purchases, I came back and never went out putting myself, therefore, on the computer, I ended the day managing to collect the points necessary to be able to receive nine chests.

image.png

Unfortunately, however, once I passed the opening of the aforementioned, I found myself faced with a day that was going, for the umpteenth time, to confirm that script, now unfortunately all too well known, which provides unsatisfactory rewards, if not bordering on ridicule.
Inside the chests, in fact, I found 8 Legendary Potions, 6 Alchemy Potions, 80 Merits, which, although I know I'm probably wrong, I can't stand, and of which I would have gladly done without, 0.506 SPS, a Gargoya Lion of the so-called neutral cards, a Blood Maker of the fire element, a Pelacor Mercenary of the earth element, and a Pelacor Conjurer of the life element.

If I had to take stock of the day, therefore, I would say that, just for a change, but now this is nothing new, it has been rather negative, especially because I continue to find myself in difficulty to overcome such low levels, at which I was no longer stationed. from time immemorial, and certainly all this is not very pleasant.

I know that I have probably become quite repetitive in the past few posts, and that my comments, regarding the situation this game is going through, seem, cyclically, so similar that they almost seem to be a photocopy of one. of the other, but, unfortunately, if the reality of the facts is what I am describing, I cannot find other words to describe my discontent.

Discontent which, however, is not only mine, since, if it is also true that the new games coming out, and the new edition of the cards, launched by the Splinterlands ecosystem in recent days, have held the ground, distracting users from a certain situation, this does not mean that it does not continue to exist.

If it is true, therefore, that the creators and developers of this entire virtual world are moving, however, quite well, especially in a situation that sees the market, of crypto in general, decidedly bearish, while they can afford to launch new games, and new editions of cards, without particular problems, and also making sold out, very quickly, during the relative presales, it is also true that they should continue to take care of the main game, to avoid certain situations, which they could become more and more uncomfortable.

Obviously these are just my mere personal opinions and nothing more, but, as an avid Splinterlands fan, I cannot turn away, and ignore it, when I see that there are things that, in my opinion, are not going. in the right direction, making users' gaming experience worse.

Now, however, I do not want to bore you further, and, consequently, for the moment, there is nothing left for me to do but wish you a good afternoon, and a good evening, and invite you, if you still feel like it, to continue. to read my posts and follow me.

P.S. If you are not yet registered with Splinterlands and you want to start playing this wonderful game too, you can register from here: Splinterlands



0
0
0.000
6 comments
avatar

!PGM
!LOLZ

0
0
0.000
avatar

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 15 SBT - 0.1 THG - tokens to @entrepidus

remaining commands 14

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


0
0
0.000
avatar

!PGM
!LOLZ

0
0
0.000
avatar

Sent 0.1 PGM - 0.1 LVL- 1 STARBITS - 0.05 DEC - 15 SBT - 0.1 THG - tokens to @lozio71

remaining commands 12

BUY AND STAKE THE PGM TO SEND A LOT OF TOKENS!

The tokens that the command sends are: 0.1 PGM-0.1 LVL-0.1 THGAMING-0.05 DEC-15 SBT-1 STARBITS-[0.00000001 BTC (SWAP.BTC) only if you have 2500 PGM in stake or more ]

5000 PGM IN STAKE = 2x rewards!

image.png
Discord image.png

Support the curation account @ pgm-curator with a delegation 10 HP - 50 HP - 100 HP - 500 HP - 1000 HP

Get potential votes from @ pgm-curator by paying in PGM, here is a guide

I'm a bot, if you want a hand ask @ zottone444


0
0
0.000